Σχολική Ψυχολογία και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση
ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟY ΠΡΟΓΡΑΜΜΑTΟΣ
“PSICOLOGIA E PEDAGOGIA SCOLASTICA E DELL’INCLUSIONE”
«ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΈΝΤΑΞΗΣ»
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: 2 ΕΞΑΜΗΝΑ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 60 ECTS
δυνατότητα έκπτωσης 10% με εφάπαξ αποπληρωμή των διδάκτρων
δυνατότητα αποπληρωμής σε 8 μηνιαίες δόσεις
Tα Δημόσια Ιταλικά Πανεπιστήμια δίνουν την ευκαιρία σε πτυχιούχους ΑΕΙ, ΤΕΙ να αποκτήσουν Αναγνωρισμένο μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών.
Η “ ital.master” είναι συνεργάτης Δημόσιων Πανεπιστημίων
Μοριοδότηση γλώσσας σε επίπεδο C2.
Το Δημόσιο Ιταλικό Πανεπιστήμιο του Παλέρμο είναι από τα καλύτερα στην Ευρώπη. https://www.unipa.it/UniPa-al-quarto-posto-in-Italia-nella-classifica-Censis-2024---Rettore-Midiri-Un-netto-salto-in-avanti-che-certifica-la-competitivit-e-lattrattivit-del-nostro-Ateneo-/
Aναγνωρισμένο από το Υπουργείο Παιδείας . Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.). Μοριοδότηση σε προκηρύξεις για διευθυντικές θέσεις στην εκπαίδευση
Υποστήριξη σε όλη τη διάρκεια του μεταπτυχιακού από Έλληνες Tutor ορισμένους από το πανεπιστήμιο.
Δωρεάν διαδικτυακά μαθήματα ιταλικής γλώσσας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το Master έχει ως στόχο την εξειδίκευση ψυχολόγων και παιδαγωγών για την ένταξή τους σε σχολικές ψυχοπαιδαγωγικές ομάδες. Οι δεξιότητες που θα αναπτύξουν θα τους επιτρέψουν να λειτουργούν σε τέσσερα βασικά επίπεδα:
1) Μαθητές: προώθηση της ανάπτυξης κι εφαρμογή στρατηγικών ένταξης
2) Σχολικό σύστημα: αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων κι ενίσχυση της οργανωτικής ευημερίας
3) Οικογένεια: ενδυνάμωση της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας
4) Κοινότητα: ανάπτυξη συνεργασιών με τοπικές υπηρεσίες μέσω δικτυακών παρεμβάσεων
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΦΙΛ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΕΞΟΔΟΙ
Η κυριότερη επαγγελματική διέξοδος είναι το Σχολείο, αλλά οι ειδικοί που θα εκπαιδευτούν μέσω του Μεταπτυχιακού προγράμματος θα μπορούν να εφαρμόσουν χρηστικά τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απέκτησαν σε όλους τους ψυχο-εκπαιδευτικούς τομείς.
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
1 . ΣΧΟΛΕΙΟ, ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
2. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΝΩΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
3. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΖΩΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
4 . Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
5 . ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Στις ενότητες του προγράμματος προβλέπεται η ανάπτυξη συγκεκριμένων γνώσεων και δεξιοτήτων στους εξής τομείς:
Γνώση της σχολικής κοινότητας και της οικογένειας ως εκπαιδευτικών φορέων, με έμφαση στις γονεϊκές δεξιότητες και την οργάνωση του σχολείου.
Αξιολόγηση του κινδύνου άγχους-εργασίας για την πρόληψη της εξάντλησης των δασκάλων (burn-out).
Βαθιά κατανόηση των διαδικασιών διδασκαλίας και μάθησης και η εφαρμογή νέων διδακτικών μεθόδων.
Γνώση εργαλείων για την πρώιμη αναγνώριση μαθητών με αναπτυξιακές διαταραχές κι ανάπτυξη στρατηγικών ενίσχυσης.
Εξειδίκευση στις μεθόδους ένταξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Γνώση της ψυχοπαθολογίας της συμπεριφοράς και στρατηγικές παρέμβασης για ψυχολογικές και συναισθηματικές διαταραχές, με αναφορά σε δίκτυα για εξειδικευμένες παραπομπές.
Απόκτηση δεξιοτήτων σχετικών με τις δυναμικές της ομάδας.
Εξοικείωση με θεωρίες και μεθόδους επαγγελματικής καθοδήγησης, ενισχύοντας την ανάπτυξη της συνείδησης των προσωπικών πόρων.
Διδακτική τεχνολογία για την ένταξη. Στρατηγικές για την ένταξη μαθητών με ειδικές ανάγκες.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το Μεταπτυχιακό περιλαμβάνει συνολικά 1500 ώρες εκπαίδευσης (μαθήματα και προσωπική μελέτη), που αντιστοιχούν σε 60 ECTS.
Οι δραστηριότητες είναι δομημένες ως εξής: