Σχολική Ψυχολογία και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: 2 ΕΞΑΜΗΝΑ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 60 ECTS
ΛΗΞΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 24/03/2025
δυνατότητα έκπτωσης 10% με εφάπαξ αποπληρωμή των διδάκτρων
δυνατότητα αποπληρωμής σε 8 μηνιαίες δόσεις
Tα Δημόσια Ιταλικά Πανεπιστήμια δίνουν την ευκαιρία σε πτυχιούχους ΑΕΙ, ΤΕΙ να αποκτήσουν Αναγνωρισμένο μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών.
Η “ ital.master” είναι συνεργάτης Δημόσιων Πανεπιστημίων
Μοριοδότηση γλώσσας σε επίπεδο C2.
Aναγνωρισμένο από το Υπουργείο Παιδείας . Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.). Μοριοδότηση σε προκηρύξεις για διευθυντικές θέσεις στην εκπαίδευση
Υποστήριξη σε όλη τη διάρκεια του μεταπτυχιακού από Έλληνες Tutor ορισμένους από το πανεπιστήμιο.
Δωρεάν διαδικτυακά μαθήματα ιταλικής γλώσσας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το Master έχει ως στόχο την εξειδίκευση ψυχολόγων και παιδαγωγών για την ένταξή τους σε σχολικές ψυχοπαιδαγωγικές ομάδες. Οι δεξιότητες που θα αναπτύξουν θα τους επιτρέψουν να λειτουργούν σε τέσσερα βασικά επίπεδα:
1) Μαθητές: προώθηση της ανάπτυξης κι εφαρμογή στρατηγικών ένταξης
2) Σχολικό σύστημα: αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων κι ενίσχυση της οργανωτικής ευημερίας
3) Οικογένεια: ενδυνάμωση της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας
4) Κοινότητα: ανάπτυξη συνεργασιών με τοπικές υπηρεσίες μέσω δικτυακών παρεμβάσεων
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΦΙΛ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΕΞΟΔΟΙ
Η κυριότερη επαγγελματική διέξοδος είναι το Σχολείο, αλλά οι ειδικοί που θα εκπαιδευτούν μέσω του Μεταπτυχιακού προγράμματος θα μπορούν να εφαρμόσουν χρηστικά τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απέκτησαν σε όλους τους ψυχο-εκπαιδευτικούς τομείς.
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
1.ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ
2. Η ΣΧΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
3. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΖΩΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
5. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΥΕΞΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
6. Η ΕΓΚΑΙΡΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
7. Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
8. Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
9. ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ
10. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ
11. ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ
Στις ενότητες του προγράμματος προβλέπεται η ανάπτυξη συγκεκριμένων γνώσεων και δεξιοτήτων στους εξής τομείς:
Γνώση της σχολικής κοινότητας και της οικογένειας ως εκπαιδευτικών φορέων, με έμφαση στις γονεϊκές δεξιότητες και την οργάνωση του σχολείου.
Αξιολόγηση του κινδύνου άγχους-εργασίας για την πρόληψη της εξάντλησης των δασκάλων (burn-out).
Βαθιά κατανόηση των διαδικασιών διδασκαλίας και μάθησης και η εφαρμογή νέων διδακτικών μεθόδων.
Γνώση εργαλείων για την πρώιμη αναγνώριση μαθητών με αναπτυξιακές διαταραχές κι ανάπτυξη στρατηγικών ενίσχυσης.
Εξειδίκευση στις μεθόδους ένταξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Γνώση της ψυχοπαθολογίας της συμπεριφοράς και στρατηγικές παρέμβασης για ψυχολογικές και συναισθηματικές διαταραχές, με αναφορά σε δίκτυα για εξειδικευμένες παραπομπές.
Απόκτηση δεξιοτήτων σχετικών με τις δυναμικές της ομάδας.
Εξοικείωση με θεωρίες και μεθόδους επαγγελματικής καθοδήγησης, ενισχύοντας την ανάπτυξη της συνείδησης των προσωπικών πόρων.
Διδακτική τεχνολογία για την ένταξη. Στρατηγικές για την ένταξη μαθητών με ειδικές ανάγκες.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το Μεταπτυχιακό περιλαμβάνει συνολικά 1500 ώρες εκπαίδευσης (μαθήματα και προσωπική μελέτη), που αντιστοιχούν σε 60 ECTS.
Οι δραστηριότητες είναι δομημένες ως εξής: