«Intelligenza Artificiale: Conoscenze, Etica e Learning»
«Τεχνητή Νοημοσύνη: Γνώσεις, Ηθική και Μάθηση»
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: 2 ΕΞΑΜΗΝΑ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 60 ECTS
ΕΝΑΡΞΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 01/05/2025
δυνατότητα έκπτωσης 10% με εφάπαξ αποπληρωμή των διδάκτρων
δυνατότητα αποπληρωμής έως και 10 μηνιαίες δόσεις
Το Δημόσιο Ιταλικό Πανεπιστήμιο του Παλέρμο προσφέρει την ευκαιρία σε αποφοίτους ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης ΜΕ ΤΡΙΑ Η ΤΕΣΣΕΡΑ ΕΤΗ ΣΠΟΥΔΩΝ να αποκτήσουν έναν αναγνωρισμένο μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών
Η ‘’ ital master ‘’ είναι επίσημος συνεργάτης του Πανεπιστημίου
Το Δημόσιο Ιταλικό Πανεπιστήμιο του Παλέρμο είναι από τα καλύτερα στην Ευρώπη. https://www.unipa.it/UniPa-al-quarto-posto-in-Italia-nella-classifica-Censis-2024---Rettore-Midiri-Un-netto-salto-in-avanti-che-certifica-la-competitivit-e-lattrattivit-del-nostro-Ateneo-/
Μοριοδότηση γλώσσας σε επίπεδο C2
Aναγνωρισμένο από το Υπουργείο Παιδείας . Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.). Μοριοδότηση σε προκηρύξεις για διευθυντικές θέσεις στην εκπαίδευση
Υποστήριξη σε όλη τη διάρκεια του μεταπτυχιακού από Έλληνες Tutor ορισμένους από το πανεπιστήμιο
Δωρεάν διαδικτυακά μαθήματα ιταλικής γλώσσας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ο μεταπτυχιακός κύκλος σπουδών έχει ως εκπαιδευτικό στόχο όχι μόνο την ανάπτυξη παιδαγωγικών-πολιτιστικών και διοικητικών δεξιοτήτων σε εκπαιδευτικές δομές, αλλά και δεξιοτήτων επαγγελματιών σε κάθε τομέα και επιστημονικό κλάδο.
Επίσης ο μεταπτυχιακός κύκλος σπουδών έχει ως στόχο να αναλύσει την μετάβαση από ένα αναλογικό και μεταδοτικό εκπαιδευτικό σύστημα σε ένα σύστημα βασισμένο στις εμπειρίες και στις ψηφιακές δεξιότητες.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα δοθεί στη νέα πρόκληση που εκπροσωπεί η Τεχνητή Νοημοσύνη και στις εφαρμογές της στον εκπαιδευτικό και διδακτικό τομέα, κυρίως στον σχεδιασμό μαθησιακών περιβαλλόντων. Ο στόχος είναι η ανάπτυξη, σε συνεργασία με ειδικούς του τομέα, μιας στοχαστικής προσέγγισης απέναντι στα νέα παραδείγματα που δημιουργεί η Τεχνητή Νοημοσύνη και στην ανάγκη διαμόρφωσης νέων μορφών παιδαγωγικού (Μέσα Μαζικής Εκπαίδευσης) και διδακτικού γραμματισμού.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ:
Απόκτηση δεξιοτήτων για τον σχεδιασμό και τη διαχείριση καινοτόμων διδακτικών διαδρομών με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης,
Προώθηση μιας υπεύθυνης και συμμετοχικής ψηφιακής κουλτούρας,
Κατανόηση του αυξανόμενου ρόλου της τεχνητής νοημοσύνης στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, οργάνωσης και επικοινωνίας της δημόσιας διοίκησης
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
1) Ζώντας σε μία ψηφιακή κοινωνία: ηθική, δίκαιο και ανθρώπινες σχέσεις
Αυτή η ενότητα εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο η ψηφιακή τεχνολογία και η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) επηρεάζουν τη σύγχρονη κοινωνία και τις ανθρώπινες σχέσεις. Συζητούνται θέματα όπως:
Ψηφιακά δικαιώματα και ιδιωτικότητα
Ηθικά διλήμματα της ΤΝ (π.χ. διακρίσεις στους αλγορίθμους, αυτόνομες αποφάσεις)
Επιπτώσεις της τεχνολογίας στην κοινωνική συνοχή και στην επικοινωνία
Ρόλος της εκπαίδευσης στην ενδυνάμωση του ψηφιακού πολίτη
2) Πιθανοί κόσμοι της Τεχνητής Νοημοσύνης: έξυπνες τεχνολογίες
Σε αυτή την ενότητα παρουσιάζονται οι βασικές τεχνολογίες που σχετίζονται με την ΤΝ και πώς εφαρμόζονται σε διαφορετικά πεδία. Συγκεκριμένα:
Εισαγωγή σε βασικές έννοιες της ΤΝ (machine learning, deep learning, neural networks κ.ά.)
Παραδείγματα εφαρμογών: έξυπνα σπίτια, ρομποτική, έξυπνες πόλεις, ιατρική, μεταφορές
Προβλέψεις για μελλοντικές εξελίξεις και σενάρια για "πιθανούς κόσμους" που δημιουργούνται από την τεχνολογία
3) Τεχνητή Νοημοσύνη για τη μάθηση: δεξιότητες, εργαλεία και μέθοδοι
Η τρίτη ενότητα εστιάζει στον ρόλο της ΤΝ στην εκπαίδευση και στη διαμόρφωση νέων παιδαγωγικών προσεγγίσεων. Περιλαμβάνει:
Εργαλεία ΤΝ που ενισχύουν τη μάθηση (π.χ. προσαρμοστική διδασκαλία, εκπαιδευτικά bots)
Ανάπτυξη δεξιοτήτων για τη χρήση της ΤΝ στην τάξη
Παιδαγωγικές μέθοδοι που ενσωματώνουν την τεχνολογία με στόχο την ενεργή και εξατομικευμένη μάθηση
Ενίσχυση της κριτικής σκέψης απέναντι στα ψηφιακά μέσα
4) Τεχνητή Νοημοσύνη και κόσμος της εργασίας: αποδοτικότητα και λογοδοσία
Τέλος, αυτή η ενότητα αφορά την επίδραση της ΤΝ στον επαγγελματικό χώρο και τη διοίκηση. Αναλύονται:
Αυτοματοποίηση και μετασχηματισμός επαγγελμάτων
Χρήση ΤΝ για βελτιστοποίηση διαδικασιών (παραγωγικότητα, διαχείριση χρόνου κ.ά.)
Ανάγκη για λογοδοσία και διαφάνεια στις αποφάσεις που λαμβάνονται μέσω αλγορίθμων
Ψηφιακές δεξιότητες που απαιτούνται στην αγορά εργασίας του μέλλοντος
SYLLABUS ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το Μεταπτυχιακό περιλαμβάνει συνολικά 1500 ώρες εκπαίδευσης (μαθήματα και προσωπική μελέτη), που αντιστοιχούν σε 60 ECTS. Οι δραστηριότητες είναι δομημένες ως εξής: